Zapisz się do naszego newslettera i otrzymaj zniżki 12 zł na pierwszy zakup

Akumulator AGM 12V 1,3Ah faston 4,7

Symbol B9652
7x
zobacz ocenę
5
7
Bezpłatna dostawa od 30,00 zł
dla wszystkich sposobów wysyłki
W magazynie
26 lis 2024 U Ciebie
49,10

Radzimy dokupić

215,00
W magazynie
Opis

Opis produktu

Akumulator EMOS stosuje się, jako rezerwowe źródło zasilania do systemów elektronicznych - EZS, EPS, systemów zasilania rezerwowego wind, itp.
Bezobsługowy akumulator ołowiowy z zaworami regulacyjnymi w wykonaniu AGM umożliwiającym użytkowanie go w dowolnym położeniu. Optymalna żywotność w systemach zasilania rezerwowego wynosi 5 lat.

Rozszerzony opis

Baterie kwasowo-ołowiowe bezobsługowe

Baterie kwasowo-ołowiowe bezobsługowe EMOS przeznaczone są jako akumulatory zastępcze do zasilaczy awaryjnych UPS, zestawów RBC, elektronicznych systemów zabezpieczeń (ESS), elektrycznych systemów sygnalizacji pożaru (EPS), systemów podtrzymania pracy wind itp.
Baterie tego typu nie są przeznaczone do magazynowania energii np. w systemach solarnych i nie mogą być stosowane jako akumulatory rozruchowe do samochodów, motocykli i skuterów elektrycznych.

.

Bezpieczeństwo i najnowocześniejsza technologia

Bezobsługowe, sterowane zaworem akumulatory kwasowo-ołowiowe EMOS w konstrukcji AGM mogą być instalowane w każdej pozycji.

KumulatoryAGM zawierają elektrolit nasączony mikrowłóknami z laminatu szklanego, które są częścią separatorów pomiędzy poszczególnymi płytami ołowianymi. Jest to w zasadzie szklana włóknina, w którą wsiąka elektrolit podczas nalewania. Wylewanie się kwasu nie stanowi już zagrożenia, a baterie są dzięki temu bardzo bezpieczne w eksploatacji.

Zawory bezpieczeństwa akumulatora zapobiegają jego wybuchowi w przypadku zagazowania. Cała pokrywa baterii jest zgodna z odpowiednią normą, a bateria spełnia ogólne wymogi bezpieczeństwa produktu.

.

Ładowanie i obsługa akumulatorów

Przed pierwszym użyciem należy naładować akumulator. W przypadku włożenia baterii do urządzenia, które nie potrafi wykryć stanu jej naładowania, może dojść do całkowitego rozładowania baterii, co spowoduje nieodwracalne uszkodzenie - zniszczenie baterii.

Ładowanie akumulatora musi odbywać się przy użyciu odpowiedniego zasilacza lub ładowarki wspierającej technologię AGM, której napięcie ładowania wynosi 14,4 V dla akumulatorów 12 V i 7,2 V dla akumulatorów 6 V. Jeśli ładowarka lub zasilacz nie posiada tych parametrów, nastąpi niepełne ładowanie, szybkie zużycie energii, a w skrajnych przypadkach zniszczenie akumulatora.

Optymalny okres eksploatacji w systemach backupu wynosi 5 lat.

.

.

Podłączenie poprzez złącza FASTON

Większość bezobsługowych akumulatorów kwasowo-ołowiowych EMOS jest wyposażona w zaciski FASTON. Terminale FASTON znajdują szerokie zastosowanie w urządzeniach elektronicznych i elektrycznych oraz w przemyśle motoryzacyjnym. Zaciski FASTON umożliwiają szybkie podłączenie przewodu i konektora do akumulatora.

.
Parametry

Parametry

Marka EMOS
Główny kod zamówienia B9652
Kod produktu 1201000600
EAN 8595025340825
napięcie 12 V
pojemność 1,3 Ah
bezobsługowy tak
optymalna żywotność 5 lat
waga 0,5 kg
technologia AGM
EZS (elektroniczne systemy zabezpieczeń) tak
CENTRALE JABLOTRON JA100K nie
EPS (elektroniczne systemy przeciwpożarowe) tak
złącza faston 4,7 mm
UPS (zasilanie rezerwowe) nie
CENTRALE JABLOTRON JA82K nie
rodzaj Pb
oświetlenie awaryjne nie
PARADOX nie
CENTRALE JABLOTRON JA106K nie
CENTRALE JABLOTRON JA106K(R) nie
CENTRALE JABLOTRON JA83 nie
zasilanie oświetlenia awaryjnego i wywołania w windach tak
wymiary 97 × 45 × 53 mm
opakowanie 1 szt.
Opinie o produkcie

Opinie o produkcie (100%)
7 opinie

  • 100%
    Przetłumaczono
    Bohumil Mucha
    Zamówione 8 paź 2024
    zadowolony (ale już ci odpowiedziałem)
  • 100%
    Przetłumaczono
    Anonim
    Zamówione 18 sie 2024
  • 80%
    Przetłumaczono
    janez
    Zamówione 28 lip 2024
  • 90%
    Przetłumaczono
    Vojty
    Zamówione 29 paź 2023
    Produkt zgodny z oczekiwaniami, świetna cena i jakość. Ogólna satysfakcja
  • 100%
    Przetłumaczono
    Radek
    Zamówione 24 wrz 2023
  • 100%
    Przetłumaczono
    Věra Kubrová
    Zamówione 2 sie 2023
    Zawsze jestem zadowolony z dostawy.
  • 100%
    Przetłumaczono
    František
    Zamówione 30 maj 2023
    Wszystko w porządku, tak jak powinno być.
Te opinie są niezależnymi opiniami naszych klientów, którzy zakupili ten produkt w sposób potwierdzony. Więcej tutaj.
Dokumenty do pobrania FAQ – częste pytania

FAQ – częste pytania

Tak, może być stosowany, jeśli był tam oryginalnie zainstalowany i dlatego jest zalecany przez producenta Jablotronu, aby go tam stosować.

 Nasza tabela jest orientacyjna i w większości central Jablotron stosuje się 12V 7,2Ah, 12V 18Ah, 12V 2,2Ah.

 W przeszłości w starych centralach czasami stosowano również 12V 1,3Ah.

.

Bateria musi być ładowana za pomocą odpowiedniego zasilacza lub ładowarki obsługującej technologię AGM, której napięcie ładowania wynosi 14,4 V dla akumulatorów 12 V i 7,2 V dla akumulatorów 6 V. Jeśli ładowarka lub zasilacz nie posiada tych parametrów, nastąpi niepełne ładowanie, szybkie zużycie energii, a w skrajnych przypadkach zniszczenie akumulatora.

.
Ogólnie rzecz biorąc, akumulatory kwasowo-ołowiowe i akumulatory trakcyjne są rozładowywane do 30% pojemności. Nigdy nie obniżać, gdyż skraca to żywotność. Należy zadbać o to, aby akumulator został rozładowany do maksymalnie 30% pojemności. Jeśli akumulator zostanie rozładowany w większym stopniu, istnieje ryzyko jego uszkodzenia.

W zasadzie wszystkie akumulatory AGM mogą być obciążone maksymalnie 3 razy (przykład: akumulator o pojemności 15 Ah, czyli 3*15Ah = 45 A). Należy jednak pamiętać - jeśli jest obciążony takim większym prądem, to oczywiście czas pracy jest wtedy niższy.

.
Tak, jeśli ładowarka jest przystosowana do ładowania akumulatorów AGM.
Nie można, bateria powinna być zawsze podłączona jako zapasowa, więc urządzenie powinno mieć ocenę stanu baterii. Jeśli nie jest on wbudowany w żadne z takich urządzeń jak UPS, EPS, to wyłącznie od klienta zależy, czy akumulator nie zostanie rozładowany poniżej 10,5V dla akumulatora 12V i poniżej 5,25V dla akumulatora 6V.
Tak wszystkie oferowane przez nas akumulatory AGM mogą leżeć na boku, po prostu nie zaleca się ich trzymania do góry nogami przez dłuższy czas.
Pierwsze dwie cyfry=rok, następne dwie cyfry=miesiąc, ostatnie dwie cyfry=dzień.
Nie, nie są one przeznaczone do systemów solarnych.
Zaciski FASTON to złącza, które znajdują szerokie zastosowanie w urządzeniach elektronicznych i elektrycznych oraz w przemyśle motoryzacyjnym. Jest to szybkie połączenie przewodu i złącza, stąd FAST ON.
Śruby w opakowaniu to dodatkowy bonus. Występują one w produktach z FASTON jako typem złącza i pojemnością powyżej 18 Ah.

Musisz dowiedzieć się, jakie parametry napięcia i prądu ma Twój oryginalny akumulator. Ponadto wymiary dopasowane do Twojego urządzenia.

Różnica pomiędzy akumulatorem żelowym a AGM

AGM (absorbed glass mat) to technologia, w której elektrolit pomiędzy elektrodami nie występuje w postaci ciekłej, lecz jest nasączony włókniną wykonaną z włókien szklanych (tzw. separator, oddziela od siebie elektrodę dodatnią i ujemną). Akumulatory oparte na tej technologii są bardzo wydajne, mają doskonałą charakterystykę ładowania, co oznacza, że znacznie łatwiej i szybciej można je naładować po rozładowaniu, a także są bardzo odporne na cykliczne ładowanie (ładowanie i rozładowywanie).

Kumulatory AGM są absolutnie bezobsługowe, odporne na wyciek elektrolitu i bezpieczne.

Kumulatory oparte na technologii AGM nadają się do wymagających zastosowań, do nowoczesnych samochodów, które posiadają najwyższej klasy wyposażenie elektryczne. Nadają się również do pojazdów wyposażonych w funkcję Start & Stop (czyli w czasie jednej podróży akumulator musi wielokrotnie uruchamiać silnik w jednej chwili), w tym do ładowania regeneracyjnego, czyli odzyskiwania energii z hamowania.

Technologia GEL - główna różnica w stosunku do technologii AGM polega na formie elektrolitu. Konstrukcja akumulatorów żelowych jest podobna do konwencjonalnych akumulatorów garnkowych. Zawiera ona zespół elektrod dodatnich i ujemnych. Elektrolit jest jednak związany w żelu krzemionkowym (a nie w separatorze jak w AGM). Zalety to mniejsza wrażliwość na wyższe temperatury pracy, większa pojemność przy zmniejszonej masie akumulatora i niskie samorozładowanie. Zmniejsza się też wyciek elektrolitu i są to akumulatory bezobsługowe.

Według mnie akumulator żelowy można zastąpić akumulatorem AGM. Pytanie tylko czym ładować.

Ładowanie tych akumulatorów musi odbywać się za pomocą odpowiedniego zasilacza lub ładowarki wspierającej technologię AGM, która posiada napięcie ładowania 14,4 V dla akumulatorów 12 V i 7,2 V dla akumulatorów 6 V. Jeśli ładowarka lub zasilacz nie posiada tych parametrów, nastąpi niepełne ładowanie, szybkie zużycie energii, a w skrajnych przypadkach zniszczenie akumulatora.

Kumulatory żelowe mogą być ładowane tylko za pomocą ładowarek, które posiadają tryb do ładowania akumulatorów AGM/GEL.

Proszę również sprawdzić charakterystykę posiadanej ładowarki. 

.

Po 6 miesiącach: ponad 70% pojemności

.

Po 12 miesiącach: więcej niż 50% możliwości

.

Po 18 miesiącach: ponad 40% możliwości

.

Po 24 miesiącach: więcej niż 30% możliwości

.
Tak, przed pierwszym użyciem należy naładować akumulator. Jeśli akumulator kwasowo-ołowiowy zostanie włożony do urządzenia, które nie potrafi wykryć stanu akumulatora, może dojść do jego całkowitego rozładowania, a tym samym nieodwracalnego zniszczenia.

Ogólnie rzecz biorąc, optymalna temperatura pracy wynosi od +15°C do +25°C.
Każdy wzrost temperatury powyżej tego limitu (tj. powyżej +25°C) lub spadek (poniżej 15°C) oznacza zmniejszenie żywotności baterii
Aby zachować jak najdłuższą żywotność baterii, zalecany zakres temperatur pracy mieści się w przedziale od +15°C do +25°C.

.
Nie, oferowane przez nas akumulatory to VRLA- AGM - typ rezerwowy. Nie oferujemy akumulatorów rozruchowych.
W grę wchodzi tu więcej zmiennych - w jakich temperaturach akumulator był eksploatowany, rodzaj ładowarki, zużycie i inne.
Nie, nie ma ryzyka wycieku, kwas jest wsiąknięty w włókninę szklaną.
Zabezpieczeniami są zawory bezpieczeństwa, które służą do zapobiegania wybuchowi podczas gazowania akumulatora. Cały układ wewnętrzny urządzenia jest zgodny z odpowiednią normą dotyczącą baterii, a cała bateria spełnia wymagania dotyczące ogólnego bezpieczeństwa produktu. I te fakty nie muszą być wykazane przez producenta lub importera przed wprowadzeniem produktu na rynek.